01 May 2012

AUSTRIAN SPRING


So, I´m back from Austria. I spent 3 days in the Kaprun with my family and friends. The weather was really wonderfull. When the sun was shining on my face, I immediately forgot for the infinite winter. The last day we went by cableway to the Kitzsteinhorn. People were skiing there (some of them in t-shirt and shorts only) but most of them were just sunbathing. It was quite funny to walking in the snow without winter boots and my Converse shoes weren´t so dry after this trip :D. It feels so strange to spend all day outside, two weeks ago I was wearing a huge jacket and now it feels like summer. That´s a serious weather swing, isn´t it?


Tak, jsem zpět z Rakouska. S rodinou a přáteli jsme strávili prodloužený víkend na Kaprunu. Počasí bylo dokonalé. Když jsem na své tváři ucítila sálavé teplo, okamžitě jsem zapomněla na dlouhou a vyčerpávající zimu. Poslední den jsme jeli lanovkou na Kitzsteinhorn. Ještě se tu lyžovalo (někteří dokonce jen v tričku a kraťasech), ale nejvíce lidí strávilo den opalováním. Bylo docela vtipné procházet se po sněhu bez huňatých bot, ale na konci výletu mé Conversky už nebyly tak suché :D. Přijde mi teď zvláštní strávit celý den venku, když před dvěma týdny jsem ještě nosila zimní bundu. A teď je skoro léto. Počasí je vážně jak houpačka, že?



No comments:

Post a Comment

Thank you so much for your lovely comments

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...