12 September 2013

What I eat


Mnoho z vás se mě ptalo na jídelníček.. začala jsem si tedy sepisovat co jím, abych vám mohla odpovědět. Ne moc často mě najdete ve fastfoodu, ale určit tam občas ráda zajdu, protože miluju sladké a pizzu. Pokud se někdo snaží dostat do zdravějšího životního stylu nebo třeba shodit pár kilo a nabrat svaly, mám tu pár tipů. Nemyslete si, ale že je to nějaká zázračná dieta na týden.. tohle je dlouhodobý a výsledky budou až za delší čas. K tomu všemu musíte přidat pravidelný pohyb minimálně třikrát týdně. Po pár měsících by se vám měl zrychlit metabolismus a určitě pocítíte změnu. Tak hodně štěstí a snad tím někomu pomůžu :)



5 porcí ovoce nebo zeleniny denně
dostatek bílkovin (jogurty, tvaroh, bílky, kuřecí a rybí maso)
dostatek komplexních sacharidů (ovesné vločky/kaše, těstoviny, brambory, rýže, kous-kous, fit chlebíčky)

tělo spaluje nejlépe v 11hod dopoledne
urychlovače metabolismu: - zelený čaj (1-3 šálky denně)
                                              - chilli papričky
                                              - černá káva
                                              - skořice (př. 1 lžička do ovesné kaše nebo do jogurtu)
                                              - grep, citron (grep občas před hlavním jídlem, 3x týdně 15min před snídaní vypít 1 vymačkaný citron s trochou teplé vody)

pít 2-3l neperlivé vody denně
Když nestíháš svačiny, vymačkej si šťávu z ovoce a zeleniny, kterou můžeš pít kdykoliv. Ale hlavně nedělej pauzu mezi jídly delší než 3-4 hodiny. Pak by akorát následovaly nálety do lednice.

můj obvyklý jídelníček:
snídaně: ovesná kaše (50-70g spařených ovesných nebo rýžových vloček) + porce ovoce + tvaroh / sojový jogurt / protejňák + ořechy nebo ořechové máslo
svačina: něco čerstvého, nejčastěji pomelo nebo jablko - to miluju, rýžové chlebíčky s plátkem krůtí šunky, hrst ořechů nebo mandlí, kousek hořké čokolády
oběd: 100g těstovin se šťávou ze 2 velkých nakrájených a povařených rajčat a oliv. olejem, kuřecí maso nebo tofu
svačina: nastrouhaná mrkev ve 100g tvarohu s medem (pokud mám ale v té době trénink, svačinu vynechám)
večeře: 3 vařená vajíčka / plátek ryby + velká porce zeleniny, příloha - quinoa, couscous, rýže..

Sportuji 6x týdně, takže podle toho hýbu se svým jídelníčkem. Ve dny největší zátěže zvýšim denní příjem sacharidů až o 100% a naopak v den volna navýšim tuky.
+ doplňuji proteiny a beru doplňky stravy jako hořčík, železo,
 zelený mladý ječmen, chlorellu. Také jsem si naordinovala jeden cheat day týdně, kdy nabombim metabolismus tím, že se ten den ničím neomezuji - sladkosti, Xnásobek sacharidů... prostě refeed

sport a jídlo:
Kvuli sportu tohle všechno nedodržuju každý den, nemůžu mít třeba normální velkej oběd hned před tréninkem, a proto si nedám třeba steak nebo knedlíky, ale spíš banán 1 hod před tréninkem a naobědvám se později.
Po sportu je dobré dopnit živiny, protože 90minut po zátěži tělo přijímá živiny nejlépe.

Můsíš si ale jídelníček upravit podle sebe s ohledem na tvůj aktivní život.

11 comments:

  1. 3 tabulky čokolády týdně? Tak to bych brala :) Mně lindt 70% vydrží kousek přes týden. Víc než čtvereček denně si snažím nedávat (což se mi dnes nepovedlo :D) a ne každý den. A to nepřibíráš, když jíš takhle hodně? Myslím ještě s těmi tyčinkami a čokoládou :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hodně sportuju - dělám atletiku, vytrvalostní běhy a kdybych takhle hodně nejedla, tak asi spíš zhubnu

      Delete
    2. Aha :) kamarádka také dělá atletiku. A má nakázáno také jíst čokoládu, jenže ona spíš hodně nabívá. Hlavně na svalech, ale vadí jí to a neví, co má dělat.

      Delete
  2. "Když Cola, tak ZERO.." To jako vážně? Nevím už kde, ale někde jsem viděla, že když už si dáš Coca Colu, tak jedině tu normální, protože v Coca Cole Zero jsou umělá sladidla a cukry, což je ještě horší než u normální Coca Coly ;)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Umělá sladidla jsou právě v Cole light, v Zero nejsou žádné

      Delete
  3. ♥ BEAUTIFUL INSPIRATIONS!

    ReplyDelete
  4. Kdyby v zero nebyly zadne, chutnala by jako voda :D souhlasim s anonymem, lepsi cukr nez sladidlo.

    ReplyDelete
  5. Ahoj, nechci otravovat, ty vsechny obecny rady jsou fajn a moc s nima souhlasim, ale neprijde mi dobry jist obed bez bilkovin a veceri bez sacharidu.. a taky tohle nechapu, das si jen 1 zloutek, kvuli tukum a potom si das nutridrink ? Radsi bych se vic najedla, pak bych do sebe nemusela lit blbosti, ale pokud ti to vyhovuje...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Získat kvalitní bílkoviny bez tuků a cukrů je celkem těžké, proto ten nutridrink. Navíc více sacharidů přes den a více bílkovin na večer je základ jídelníčku pro hubnutí.

      Delete
  6. Mnááám :) nutela a bananek

    nicolexs.blogspot.cz

    ReplyDelete

Thank you so much for your lovely comments

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...