12 September 2013

What I eat


Mnoho z vás se mě ptalo na jídelníček.. začala jsem si tedy sepisovat co jím, abych vám mohla odpovědět. Ne moc často mě najdete ve fastfoodu, ale určit tam občas ráda zajdu, protože miluju dobrý burger. Pokud se někdo snaží dostat do zdravějšího životního stylu uplně od začátku, nebo třeba shodit pár kilo a nabrat svaly, mám tu pár tipů. Nemyslete si, ale že je to nějaká zázračná dieta na týden.. tohle je dlouhodobý a výsledky budou až za delší čas. K tomu všemu musíte přidat pravidelný pohyb minimálně třikrát týdně. Po pár měsících by se vám měl zrychlit metabolismus a určitě pocítíte změnu. Tak hodně štěstí a snad tím někomu pomůžu :)



5 porcí ovoce nebo zeleniny denně
dostatek bílkovin (jogurty, tvaroh, bílky, kuřecí a rybí maso)
dostatek komplexních sacharidů (ovesné vločky/kaše, těstoviny, brambory, rýže, kous-kous, fit chlebíčky)

urychlovače metabolismu: - zelený čaj (1-3 šálky denně)
                                              - chilli
                                              - černá káva
                                              - skořice (př. 1 lžička do ovesné kaše nebo do jogurtu)
                                              - grep (
je fajn před hlavním jídlem pro nastartování trávení)
                                              - citron (15min před snídaní vypíju 1 vymačkaný citron do teplé vody)
                                              - jablečný ocet

pít 2-3l neperlivé vody denně
Když nestíháš, udělej si smoothie, vymačkej si šťávu z ovoce a zeleniny, kterou můžeš pít kdykoliv.  Nedostaň tělo do fáze vlčího hladu, ale nejez, pokud máš pocit, že ti ještě nevytrávilo.

př. jídelníček:
snídaně: ovesná kaše (50g spařených ovesných nebo rýžových vloček) + porce ovoce + tvaroh / sojový jogurt / protejňák + ořechy nebo ořechové máslo

nebo - 3 ztracená vejce, zelenina
svačina: něco čerstvého, nejčastěji pomelo nebo jablko - to miluju, rýžové chlebíčky s plátkem krůtí šunky, hrst ořechů nebo mandlí, kousek hořké čokolády, zelenina
oběd: salát s avokádem, řepou, tofu nebo tempeh, arašídová zálivka
svačina: nastrouhaná mrkev do tvarohu s medem
večeře: 3 vařená vajíčka / plátek ryby + velká porce zeleniny, příloha - quinoa, couscous, rýže..

Sportuji 6x týdně, takže podle toho hýbu se svým jídelníčkem. Ve dny největší zátěže zvýšim denní příjem sacharidů až o 100% a naopak v den volna navýšim tuky.
+ doplňuji proteiny a beru doplňky stravy jako hořčík, železo,
 zelený mladý ječmen, chlorellu.

sport a jídlo:
Kvuli sportu tohle všechno nedodržuju každý den, nemůžu mít třeba normální velkej oběd hned před tréninkem, a proto si nedám třeba steak nebo knedlíky, ale spíš žitný toastový chléb s mandlovým máslem a banánem 1 hod před tréninkem a naobědvám se později.
Po sportu je nutné dopnit živiny, protože 90minut po zátěži tělo přijímá živiny nejlépe.

Můsíš si ale jídelníček upravit podle sebe s ohledem na tvůj aktivní život.

11 comments:

  1. 3 tabulky čokolády týdně? Tak to bych brala :) Mně lindt 70% vydrží kousek přes týden. Víc než čtvereček denně si snažím nedávat (což se mi dnes nepovedlo :D) a ne každý den. A to nepřibíráš, když jíš takhle hodně? Myslím ještě s těmi tyčinkami a čokoládou :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hodně sportuju - dělám atletiku, vytrvalostní běhy a kdybych takhle hodně nejedla, tak asi spíš zhubnu

      Delete
    2. Aha :) kamarádka také dělá atletiku. A má nakázáno také jíst čokoládu, jenže ona spíš hodně nabívá. Hlavně na svalech, ale vadí jí to a neví, co má dělat.

      Delete
  2. "Když Cola, tak ZERO.." To jako vážně? Nevím už kde, ale někde jsem viděla, že když už si dáš Coca Colu, tak jedině tu normální, protože v Coca Cole Zero jsou umělá sladidla a cukry, což je ještě horší než u normální Coca Coly ;)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Umělá sladidla jsou právě v Cole light, v Zero nejsou žádné

      Delete
  3. ♥ BEAUTIFUL INSPIRATIONS!

    ReplyDelete
  4. Kdyby v zero nebyly zadne, chutnala by jako voda :D souhlasim s anonymem, lepsi cukr nez sladidlo.

    ReplyDelete
  5. Ahoj, nechci otravovat, ty vsechny obecny rady jsou fajn a moc s nima souhlasim, ale neprijde mi dobry jist obed bez bilkovin a veceri bez sacharidu.. a taky tohle nechapu, das si jen 1 zloutek, kvuli tukum a potom si das nutridrink ? Radsi bych se vic najedla, pak bych do sebe nemusela lit blbosti, ale pokud ti to vyhovuje...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Získat kvalitní bílkoviny bez tuků a cukrů je celkem těžké, proto ten nutridrink. Navíc více sacharidů přes den a více bílkovin na večer je základ jídelníčku pro hubnutí.

      Delete
  6. Mnááám :) nutela a bananek

    nicolexs.blogspot.cz

    ReplyDelete

Thank you so much for your lovely comments

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...