18 March 2014

High-protein sweet omelette


 This omelette is a sweeter sister of classic omelette and a healthier cousin of pancake. I reduced sugars and fats and I added some extra proteins. So I created lovely breakfast but also perfect pre-workout or post-workout meal. My usual breakfast is consist many types of oatmeals, but at the weekends I would rather like to eat something fantastic and new.
I didn't add any sugar because one of the main ingredients is banana. It was roasted on a pan without oil. I made it maximum 10 minutes so there is no reason to not to try this recipe. Actually you can change the ratio of ingredients as you want. You can also top it according to your taste and fantasy.

Tato omeleta je sladší sestra té klasické omelety z vajec a zdravější sestřenice palačinky. Ubrala jsem na sacharidech (hlavně cukrech) a tucích a přidala jsem na bílkovinách. Vznikla nejen skvělá snídaně, ale také perfektní "pre-workout" nebo "post-workout" dodávka energie. Mé obvyklé snídaně se skládají z různých druhů ovesných nebo jáhlových kaší, ale o víkendech to chce nějakou neokoukanou bombu.
 Nepřidávala jsem žádný cukr, protože hlavní sloužkou je sladký banán. Smažila jsem bez tuku, protože se nepřipaluje. Celkem mi to zabralo max 10minut. Takže není důvod tenhle recept nezkusit a proto se o něj musim s vámi hned podělit. V podstatě poměr surovin si můžete pozměnit jak budete chtít. Omeletu si také ozdobte podle své fantazie a chuti.

RECIPE:
1 ripe banana
20-30g oat flour
2 egg whites

Mix all the ingredients and roast as normal omelette only on one side. The put it on your plate and decorated by whatever you want.
- nuts, coconut flakes, honey, quark, yoghurt, berries, cinnamon,...



1 comment:

  1. Pěkný podvečer,

    teda musím říct jedno. Nikdy jsem takový recept neviděla, a hodila jsem si ho hned jako inspiraci, musím hned vyzkoušet!! :) Aspoň si ozvláštním opět svůj "jídelní repertoár " :D

    S pozdravem Andrea :)

    ReplyDelete

Thank you so much for your lovely comments

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...