14 January 2015

IIFYM

`
     Přemýšleli jste už někdy o  tom, jaké to je jíst vše, co máte rádi a přesto udržet ručičku váhy, tam kde má být nebo dokonce tímto způsobem i zhubnout? O tom právě je typ stravování zvaný IIFYM. Přincim je v tom nepřesáhnout přiměřený příjem energie, vypočítaný na IIFYM kalkulačce podle vašich tělesných proporcí a denní aktivity. Hlídáte si přijaté kalorie, bílkoviny, tuky sacharidy a vlákninu, ale už nezáleží na tom, z čeho je přijmete.
     Rozhodně to není myšleno tak, abyste se cpali fastfoodem a pak jen doháněli chybějící makroživiny. Stále se zohledňuje sůl (zadržování vody v těle) a vitaminy. Stejně většina iifymáků do sebe hrdě láduje BROFOOD (rýže, borkolicec, kuřecí) a shaker s proteiňákem mají po ruce za všech okolností.


ZÁKLADNÍ SLOŽKY
bílkoviny, sacharidy, tuky, vláknina - věci, bez kterých se iifym neobejde

PŘÍJEM VS VÝDEJ
hlídáte si, aby váš příjem nepokryl (hubnutí), pokryl (udržování váhy), nebo převýšil (nabírání) váš celkový výdej

KALORIE VS MAKRA
Nejčastější otázkou je: Mám dodržovat kalorie nebo makra? Co když mám makra splněná, ale kalorie nevychází?
Bílkoviny mají 4 kCal/1g, sacharidy také a tuky 9 kCal/1g. S přesně danými makry vám logicky vyjde jen jedno číslo. Povoluje se hýbat se sacharidy na úkor tuků, jen nesmíte zapomenout, že tuky mají více jak dvojnásobné množství kalorií na gram. Bílkoviny dodržujte pokaždé!

KOLIK B,S,T SI MÁM SNÍST?
K tomuto výpočtu slouží právě kalkulačka na stránkách http://iifym.com/.  Zadáte svou váhu, výšku, denní aktivity a věk. Dále si zvolíte, kolik chcete přijmout bílkovin (doporučuje se 1,3/kg tělesné váhy pro méně aktivní osoby a 1,3-2g/kg u sportovně aktivnějších jedinců, pro které je posilovna druhý domov) a tuků (většinou 1g/1kg váhy). Sacharidy a vlákninu za vás dopočítá právě tato kalkulačka.

KOLIK JÍDEL DENNĚ MÁM SNÍST?
Při IIFYM se nemusíte stresovat počtem porcí. Záleží jen na přijatých živinách. Je jedno, jestli to sníte ve 2 nebo 6 jídlech.

Sachry a tuky: celozrnné těstoviny s pestem, olivovým olejem a cibulkou, ovoce)
IIFYM znamená docela volnost ve výběru jídel. Rebelové hází na instagram jednu fotku s tagem #junkyfood a #iifym jako provokaci. Skoro žádné omezování, jen hodně počítání. S tím vám pomůžou kalorické tabulky a aplikace Myfitnesspal. Díky iifym jsem se snad nadobro zbavila záchvatů chutí na sladké a přestala se bát ne zrovna "clean" jídel. V iifym jde hlavně o nabrání svalové hmoty a snížení procenta tělesného tuku. Proto je opravdu NUTNÉ spolu s tímto typem stravování také navštěvovat posilovnu (a ne, že se tam jen vyfotíte v zrcadle a postnete na Insta s tagem #workout). Kardio jako běh hraje roli jen jako kalorický výdej a tudíž možnost sežrat víc sacharidů. 

11 comments:

  1. Hy dear, lovely blog you have! Would you like to follow each other? Let me know!

    http://crisisbeauty.blogspot.com.es/

    ReplyDelete
  2. Super článek!:) Možná by jsi mohla udělat článek o tom, jak máš sestavené makra ty? :)
    A chodíš tedy taky do posilovny, zvedáš činky?:) Jak často?

    ReplyDelete
    Replies
    1. This comment has been removed by the author.

      Delete
    2. A nehubneš s takovým příjmem?:)

      Delete
    3. Mám to vypočítané na udržení váhy :) Je celkem normální, že mi ručička na váze kolísá + - 1,5kg. Když třeba ale klesne trochu víc, rychle to doženu. Taky nedodržuju makra přesně a měřim to spíš od oka :)

      Delete
    4. Tak to potom jo :) Doufám, že uděláš víc článků!:) Třeba food diary nebo něco o cvičení :) Nějaký motivační článek,prostě cokoliv:)!

      Delete
  3. Můžu se zeptat do jaké posilky chodíš? :)
    A ještě mám jednu otázku nebo spíš bych potřebovala radu nebo tip, jak jsi proslavila svůj blog? :)) Myslím tím jako jak dlouho trvalo, než se objevily pravidelní čtenáři a komentáře :) Děkuju moc za odpověď :))

    ReplyDelete
    Replies
    1. Chodim do posilovny na Břeženecké, protože to mám nejblíž od domova nebo do Spořic. Tam je to super a levně, doporučuji.

      Delete
    2. Proslavit blog mi trvalo docela dlouho, hlavně získat pravidelné čtenáře. Po založení instagramu a fb stránek jich ale dost přibylo. Nejdůležitější je přidávat příspěvky, které ostatní zajímaj :)

      Delete
  4. Nikčo prosím máš nějaké zkušenosti s přejídáním? Nemyslím záchvatové, jen to zbytečné, které se dá ovlivnit. Snažím jíst co nejvíce zdravě (samozřejmě že si dopřávám i sladkosti, ale ne v takovém velkém množství), ale prostě 1 za dva týdny nebo i 1 týdně se mi stává, že se prostě zbytečně přejím, i když už prostě nemůžu, a pak je mi akorát zbytečně špatně a přijde mi,že jsem zase úplně na začátku :( prosím, neporadila by jsi mi co s tím? Už jsem fakt nešťastná, samozřejmě každý se někdy přejí ale přijde mi že se takhle přeplácám až moc často, vždy k večeru, přitom jím 4x-5x denně, což mi maximálně vyhovuje. Vím, že to musím hlavně ovlivnit já, snažit se nebýt ve stresu a tak, ale já už s tím chci nadobro skončit! Děkuju moc!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Taky se mi stává, že se občas přejim, to je normální a stává se to snad všem.. Jestli se ti to děje často a chtěla bys to změnit, musíš si nejdřív ujasnit, proč to děláš. Z hladu, z chutě nebo z nudy? Nic si nevyčítej, jen si prostě dej na talíř přiměřenou porci a už si nepřidávej :)

      Delete

Thank you so much for your lovely comments

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...