26 April 2015

Paleo


Minulý víkend jsem se vrhla do zkoušky Paleo stravy. Konečně utekl týden a vy se mlžete dozvědět můj názor. Nebudu tu složutě vysvětlovat, co vlastně Paleo dieta je, protože se to jistě dočtete na spoustě webových stránek. Je ale důležité vědět, že to není dieta ve smyslu hubnutí (naopak se dá i slušně přibrat). Paleo je nejpřirozenější strava člověka, protože pochází už z dávných dob paleolitu, kdy se lidé živili pouze masem, vejci, zeleninou, klíčky, ovocem a olejnatými semeny. Žádné přílohy, mléčné výrobky, cukr.. zní to zatím děsivě a "hladově".  
Proč jsem se rozhodla paleo vyzkoušet? Popravdě, poslední dobou se mezi sportovci mluví hodně o paleu, prý to má na všechny jen pozitivní účinky a většina z nich nedá na tenhle způsob stravy dopustit. Řekla jsem mezi sportovci, ale zapomněla je rozdělit na výbušné a vytrvalé, což byla největší chyba. Důvodem také bylo, že jsem chtěla svůj metabolismus nějakým způsobem naučit nečerpat energii jen z příloh, ale také z vajec a masa. 
Pátek večer se začínám připravovat na následujících pár dní paleo lifestylu. Nejdřív plánuju zkusit jen jeden týden a pak se uvidí. Sobota, den první - Uvědomujete si, že je tohle první snídaně za poslední roky bez ovesné kaše? Hlavu vzhůru, zhluboka dýchat, prý je to skvělý. Uděám si teda omeletu ze tří vajec a k tomu obrovskou nálož ovoce a zeleniny. (po dvou hodinách) Mám trochu hlad. Na oběd jsem se vážně těšila. Dala jsem si 200g hovězí svíčkové s chřestem a salátem, k tomu ještě ananasovo malinový fresh džus. Na řadě je večeře a mně dochází nápady. Zase vajíčka? zase maso? zase zelenina! Nakonec to vyhrálo pečené avokádo s vejcem a pro změnu další náklad zeleniny. 
Neděle - Jako každý týden jsem se po snídani (3 vejce, 3 banány, lžíce kokosového oleje) chystala na dlouhý běh. Nevnímala jsem, že se necítím nabitá energií, jako ostatní rána. Po sedmém kilometru jsem měla pocit na omdlení a trochu vyšší tep než obvykle. Sakra, moje tělo poznalo, že jsem ho okradla o nemalou dávku sacharidů. Nekecám, ale opravdu jsem měla problém doběhnout těch 13km. Doma bych šla nejradši spát.. cože? Vždyť mě pokaždý tenhle trénink tak neskutečně nabil. Snažila jsem se glykogen nahnat sacharidy z ovoce a zeleniny, ale nestačí to. Pondělí, den POSLEDNÍ - Ano, už nemám sílu a před crossfitem se droguju BCAA :D. Touha po energii a skvělém tréninku je větší a větší. Pondělní trénink fakt bolel a večer z posledních sil vařím zaslouženou porci ovesné kaše a hrnec rýže na další den. 
Takhle jsem skončila svůj týden třetí den Palea. Nechci od toho nikoho odrazovat, ale nejde se řídit radami druhých. Každý si musíme vyzkoušet, co vyhovuje nám. Já mám takový obrovský výdej, že paleo potraviny to neutáhnou. Miluju sacharidy a moje tělo taky. To jste také měli vidět úterní trénink, nabitá jak dělo a neskutečné bomby. Díky paleu jsem také ztratila chuť na sladké a mléčné výrobky. Možná tomu dám ještě někdu šanci, ale do té doby si budu užívat lepek, cukry a laktózu hezky s grácií (všechno s mírou samozřejmě). 




6 comments:

  1. Teším sa že si sa s nami podelila o svoje poznatky a postrehy, pretože aj mňa už niekoľkokrát lákalo paleo, ale vzdať sa mliečnych výrobkov nie je vôbec pre mňa. Jogurty a syry milujem, takže by to bolo ťažké :) Avšak na rozdiel od teba, ja práve po slaných raňajkách z vajíčok som strašne sýta a vydržím fakt dlho, zatiaľ čo po ovsenej kaši som hladná za dve hodiny. Preto ju raňajkujem už fakt len párkrát do týždňa a omnoho radšej mám svoje vajíčkové raňajky :) Presne ako píšeš, nie pre každého platí to isté a každý musí nájsť čo mu vyhovuje. Cešlkovo to Paleo je zaujímavé, ale rozhodne nie je pre každého. Ja som to ešte takto neskúšala a ani sa na to nechystám teraz ale v budúcnosti by som to možno predsa len skúsila :) A jedlá vyzerajú fakt perfektne! Mohla by si pridávať také fotky častejšie :)

    ReplyDelete
  2. Můžu se zeptat jak vaříš ovesnou kaši? :) A jak často si jí připravuješ? Já si jí dělám denně s občasnou vyjímkou a stále mě neomrzela. Už pomalu nevím, co jiného k snídani! :D

    ReplyDelete
  3. Připravuju ji většinou každý večer, aby přes noc vločky hezky změkly a také, abych ráno nemusela tolik pospíchat. :) je to jedno z mých nejoblíbenějších jídel, ale také záleží, co do ní dám. Klasika 50-60g ovesných / rýžových / pohankových vloček. Buď jen spařim vařící vodou a o dochucování se starám ráno - jogurt, ovoce, javorový sirup, oříšky, strouhané jablko se skořicí.. Nebo vařím se všemi ingrediencemi v hrnci a místo vody dám rostlinné mléko. K tomu třeba vyšlehané bílky a strouhaný kokos.
    Má nejoblíbenější varianta ranní kaše je pohanková - přes noc namočím bílou pohanku lámanku ve vodě a ráno jen do misky přidám banán a rozmixuju s pohankou. Potom šup s tim na 90s do mikrovlnky, dokud kaše neztuhne. Díky banánu je krásně sladká, ale můžeš do ní rozmixovat i datle. Navrch je nejlepší bílý jogurt, lesní ovoce a nějaké to oříškové máslo :3
    Minulý týden mi přišel poštou balíček onstantních kaší Promin protein mash (kokos-čokoláda a jablko-skořice), mají perfektní výživové hodnoty a jsou luxusní i chuťově. Stačí jen zalít horkou vodou a podávat. Pošlu ti to na fb, objednávala jsem ze stránky kulturistika.cz :)

    ReplyDelete
  4. Po trech dnech nepoznas rozdil,sacharidova chripka trva min.tyden i mesic a az pak se telo nauci brat energii z tuku :) vydrzela jsem na primal paleu od ledna,ale uz se ponlau vracim ke klasice,zacala jsem se odbyvat a to je spatne,.

    ReplyDelete
  5. Wau, všetko to jedlo vyzerá tak profesionálne! :D to avokádové je naj ale ja ho moc nemusím..
    www.gummybaum.blogspot.sk

    ReplyDelete
  6. Aaaaach, řekla bych, že to je nejlepší článek a nejzdravější názor na paleo, jaký jsem zatím četla :) Nicméně vejce zapečená v avokádu vypadá lákavě = )

    ReplyDelete

Thank you so much for your lovely comments

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...